Seg start för Scandinavian Organics buljong-notering

Det pågår en finansiering av Scandinavian Organics buljongdryck Bujjo, som ska sättas i ett eget företag och noteras. Men lanseringen ser inte ut att ha fått någon bra start.

Scandinavian Organics som är noterat på NGM Nordic-MTF håller på att sätta upp ett separat företag för en buljongdryck kallad Bujjo. En crowdfunding-finansiering pågår sedan några månader med ljummet intresse, vilken ska följas av att ett bolag registreras, för att sedan göra en traditionell nyemission och efterföljande notering.

En av de stora highlightsen vid crowdfundingen var att drycken säljs på 7-Eleven. Och det har även varit reklam runt om i Stockholm de senaste månaderna för att Bujjo finns på 7-Eleven. Men det verkar inte ha gått så bra, för när vi under förra veckan försökte köpa drycken på tre olika 7-Eleven i centrala Stockholm så möttes vi av frågande ansikten. Drycken fanns inte att köpa och personalen visste inte vad det var för något. Förutom en av de anställda som sade att de hade haft den, men att ingen köpte den.

Det är väl egentligen ingen dum idé att sälja en buljongdryck, men det är alltid svårt att etablera en helt ny produktkategori. Kanske är bäst att driva detta som ett projekt inom Scandinavian Organics först innan det släpps iväg till aktiemarknaden på egna ben.

Bujjo

Bujjo tillverkar, distribuerar och säljer en hälsodryck som ägs av Scandinavian Organics.