Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad om aktier, nyemissioner och börsnoteringar. Anmäl dig till vårt nyhetsbrev!

17 april 2016

Seg start för Scandinavian Organics buljong-notering

Seg start för Scandinavian Organics buljong-notering


Det pågår en finansiering av Scandinavian Organics buljongdryck Bujjo, som ska sättas i ett eget företag och noteras. Men lanseringen ser inte ut att ha fått någon bra start.


Scandinavian Organics som är noterat på NGM Nordic-MTF håller på att sätta upp ett separat företag för en buljongdryck kallad Bujjo. En crowdfunding-finansiering pågår sedan några månader med ljummet intresse, vilken ska följas av att ett bolag registreras, för att sedan göra en traditionell nyemission och efterföljande notering.

En av de stora highlightsen vid crowdfundingen var att drycken säljs på 7-Eleven. Och det har även varit reklam runt om i Stockholm de senaste månaderna för att Bujjo finns på 7-Eleven. Men det verkar inte ha gått så bra, för när vi under förra veckan försökte köpa drycken på tre olika 7-Eleven i centrala Stockholm så möttes vi av frågande ansikten. Drycken fanns inte att köpa och personalen visste inte vad det var för något. Förutom en av de anställda som sade att de hade haft den, men att ingen köpte den.

Det är väl egentligen ingen dum idé att sälja en buljongdryck, men det är alltid svårt att etablera en helt ny produktkategori. Kanske är bäst att driva detta som ett projekt inom Scandinavian Organics först innan det släpps iväg till aktiemarknaden på egna ben.

Av: Andreas Poike

Sök nyheter

Senaste nyheter

Senaste videoklippet

DevPort - Intervju med vd inför notering

DevPort - Intervju med vd inför notering

DevPort är ett utvecklings- och teknikkonsultbolag som agerar oberoende rådgivare och konsult med fokus på fordonsindustrin. Intervju med vd Nils Malmros inför noteringen på First North.

Följ oss